![]() |
Перелік вибіркових навчальних дисциплін |
![]() |
Перелік
вибіркових навчальних дисциплін,
викладання яких забезпечує
кафедра біології рослин
Дисципліни, які викладаються студентам,
що навчаються за освітньою програмою
«Ландшафтний дизайн урбанізованого середовища»
Освітній рівень «Магістр» | ||||
2 семестр | ||||
«Фітооптимізація антропогенно змінених ландшафтів» |
||||
![]() |
Викладання даної дисципліни спрямовано на формування у студентів системи знань та умінь щодо оптимізації ландшафтів антропогенного походження, підбору та використання рослин для озеленення територій антропогенно змінених ландшафтів з врахуванням біоекологічних особливостей рослин. Розглядаються сучасні тенденції в системі рекультивації, фітомеліорації, озелененні ландшафтів антропогенного походження різного функціонального призначення для поліпшення їх стану та відновлення.
|
|||
«Організація міського середовища як системи відкритих і закритих просторів (викладається українською/англійською мовою)» |
||||
![]() |
||||
«Зонування урбанізованих територій за функціональним призначенням та специфіка їх озеленення» |
||||
![]() |
||||
«Вертикальне озеленення урбанізованих ландшафтів» |
||||
![]() |
Викладання даної дисципліни спрямовано на формування у студентів системи знань та умінь щодо підбору та використання рослин для вертикального озеленення урбанізованих ландшафтів з врахуванням особливостей взаємодії рослин та їх кліматоформуючої здатності. Розглядаються особливості озеленення висотних будівель та специфіка озеленення дахів; особлива увага відводиться специфіці урбанізованих ландшафтів та сучасним тенденціям в системі їх озеленення. | |||
«Алелопатична взаємодія рослин в урбанізованих ландшафтах» |
||||
![]() |
Навчальна дисципліна «Алелопатична взаємодія рослин в урбанізованих ландшафтах» є вибірковою навчальною дисципліною, яка формує комплексне уявлення про: особливості колообігу фізіологічно активних речовин, що відіграють роль регулятора внутрішніх і зовнішніх взаємовідношень, поновлення, розвитку й зміни рослинного покриву за умов урбанізації; хімічну природу виділень та дифузатів, біологічне значення фітогенних органічних речовин в атмосфері; фітонцидну активність рослин, фізіологічну дію летких виділень; механізми і особливості гетеротрофного живлення рослин як передумови алелопатичної дії, значення мікроорганізмів у алелопатії вищих рослин; передумови для участі алелопатії в озелененні урболандшафтів. | |||
«Специфіка кореневого живлення рослин в урбанізованих ландшафтах» |
||||
![]() |
«Специфіка кореневого живлення рослин в урбанізованих ландшафтах» є вибірковою навчальною дисципліною, яка формує комплексне уявлення про: особливості будови та функції кореневої системи рослин, фізіолого-біохмічне значення найважливіших макро- та мікроелементів, особливості колообігу фізіологічно активних речовин, що відіграють роль алелопатично активних агентів, фізіологічні особливості живлення рослин за умов урбанізації. Дисципліна формує комплексне уявлення про живлення рослин в системі «грунт-рослина»: склад, властивості мінеральної, органічної складової ґрунтів, значення мікроорганізмів у живленні рослин. Здійснюється аналіз впливу урбанізації на процеси ґрунтоутворення, живлення рослин, поновлення, розвитку й сукцесійні зміни рослинного покриву. У ході вивчення дисципліни студенти набуваються практичних навичок фізико-хімічного аналізу зразків ґрунту, вмісту основних елементів живлення рослин, проведення діагностики живлення рослин за умов нестачі макро- та мікроелементів, формується екологічне мислення з питань збереження біорізноманіття, раціонального природокористування, охорони ґрунтів, необхідності озеленення урболандшафтів. | |||
«Адаптивні стратегії рослин в мікрокліматичних просторах ландшафтів» |
||||
![]() |
Навчальна дисципліна формує фундаментальні знання щодо мікрокліматичних територій урболандшафтів та специфіки озеленення їх на основі підбору різноадаптованих видів та сортів рослин. Аналізує механізми формування кліматофрмуючої здатності рослин для практичного використання в озелененні урболандшафтів за умовах глобальних кліматичних змін. Формує комплексне уявлення про: фізіологічні процеси за дії стресових ситуацій; адаптацію й гомеостаз рослинного організму як прояви адаптаційного синдрому; специфіку формування реакції відповіді рослин на дію парникових газів, «шкідливого озону» та «островів тепла» в урболандшафтах. Пояснює поняття глобалізації рослинного царства в умовах кліматичних змін на основі специфіки розподілу видів, невілювання біорізноманіття за рахунок розповсюдження адаптованих видів та неспецифічних реакцій рослин при формуванні сталих урбосистем. | |||
«Кліматоформуюча здатність рослин в урболандшафтах» |
||||
![]() |
Навчальна дисципліна спрямована на розвиток уявлення про те, як рослинність впливає на клімат планети, та їх інтерпретацію у моделі кліматичних просторів мегаполісів, малих населених пунктів, заміських територій, парків, скверів, рекреаційних територій. Метою дисципліни є формування фундаментальних знань щодо мікрокліматичних територій урболандшафтів, зумовлених утворенням «островів тепла», «шкідливого озону» та пристосуванням до цих умов рослин різних видів завдяки фізіологічним процесам водообміну, фотосинтетичної активності, посухо-, холодо-, жаростійкості, тощо. В межах дисципліни студенти розширять свої знання щодо адаптивних стратегій рослин в умовах глобальних кліматичних змін для практичного використання в озеленені урботериторій. | |||
«Засоби захисту рослин» |
||||
![]() |
Навчальна дисципліна «Засоби захисту рослин» є вибірковою навчальною дисципліною, яка формує комплексне уявлення про: фітогормони, як ендогенні регулятори росту та розвитку рослинного організму; особливості впливу природних та штучних стимуляторів та інгібіторів гормональної природи на фізіологічні реакції рослин, їх здатність пристосовуватися до змін довкілля; класифікація та застосування засобів захисту рослин в умовах урбанізованих ландшафтів. | |||
«Отруйні та лікарські рослини в урбанізованому середовищі» |
||||
![]() |
||||