|
|
Освітній рівень «Бакалавр» |
|
|
3 семестр
|
«Сучасні інформаційні технології в біології»
|
 |
Дисципліна покликана сформувати уявлення про інформацію, роль і місце теорії інформації у системі наукового знання; становлення, розвиток і галузі застосування комп’ютерних технологій у біологічних дослідженнях; дати уявлення про важливу роль інформатики в аналізі і моделюванні просторової структури біомолекул, молекулярної динаміки і міжмолекулярних взаємодій, зокрема в галузі розробки нових лікарських препаратів. Розглядаються принципи роботи з електронними базами даних та програмним забезпеченням для обробки біологічної інформації.
|
|
|
4 семестр
|
|
«Статистичні методи в біології»
|
 |
Дисципліна направлена на формування загальних знань та вмінь роботи з основними методами систематизації, аналізу та порівняння біологічних даних залежно від їх типу, розмірності і задач дослідження. Завданнями дисципліни є: сформувати уявлення про випадкові величини та їх розподіли, основні принципи теорії ймовірності; сформувати уявлення про загальні закономірності планування біологічних експериментів, формування вибіркових статистичних сукупностей та механізми їх класифікації; сформувати уявлення про основні критерії вірогідності статистичного оцінювання і перевірки статистичних гіпотез, методи аналізу числових і нечислових даних; сформувати уявлення про сучасні програмні засоби комп’ютерного аналізу біологічних даних.
|
|
|
5 семестр
|
|
«Біофізика»
|
|
 |
Навчальна дисципліна присвячена вивченню основ біофізики. Розглядаються такі питання як термодинаміка біологічних процесів, молекулярна, клітинна біофізика, механізми електрогенезу. Надаються знання про біофізичні механізми м’язової та нем’язової форм рухливості, трансформацію енергії в мембранах мітохондрій та пластид, основи фотобіології, біофізику сенсорних і складних систем, радіаційну біофізику. Задачами курсу є засвоєння основних теоретичних положень сучасної біофізики; пояснення взаємозв’язку фізико-хімічного і біологічного аспектів функціонування живих систем; опанування теорією і практикою біофізичних методів дослідження. Особлива увага приділяється питанням регуляції клітинних процесів, клітинної сигналізації, а також молекулярним та клітинним механізмам виникнення патологічних станів, їх діагностики і корекції.
|
|
|
Освітній рівень «Магістр» |
|
|
1 семестр
|
|
«Методологія та організація наукових досліджень з основами інтелектуальної власності»
|
 |
Розглядаються основні принципи організації наукового дослідження, проведення біологічного експерименту. Розкривається роль інтелектуальної власності як інтелектуального капіталу в соціально-економічному розвиткові суспільства та її місце у природничій науках. Основні навчальні цілі: ознайомити студентів із сучасними методологічними концепціями, з основами методології наукового пізнання та з методикою наукових досліджень; сформувати цілісне уявлення про науково-дослідницький процес; забезпечити освоєння навичок формування і використання усвідомленої методологічної позиції наукового дослідження; надати знання про методи і види, основні етапи проведення наукового дослідження; забезпечити студентами оволодіння понятійним апаратом, методикою виконання та оформлення науково-дослідної роботи, вдосконалити вміння пошуку, добору й опрацювання наукової інформації, точного формулювання мети, задач і висновків дослідження; забезпечити здатність застосовувати вимоги авторського права при проведенні наукових досліджень. |
|
«Біоінформатика»
«Big data is pouring out of life sciences research, creating ample opportunities for scientists with computer science expertise» (Levine A.G. An explosion of bioinformatics careers. Science 2014).
|
 |
Дисципліна покликана ознайомити студентів із основними концепціями біоінформатики, сучасними тенденціями у розвитку комп’ютерних технологій та основними галузями їх застосування в біології, базами даних щодо нуклеотидних і амінокислотних послідовностей, структур біополімерів, структурної організації та експресії геномів, епігеноміки, з інструментами аналізу послідовностей біополімерів, філогенетичного і структурного аналізу, аналізу рівнів експресії генів, метаболічних і сигнальних шляхів, а також забезпечити отримання студентами практичних навичок застосування біоінформатичних інструментів для пошуку, зберігання, представлення і аналізу біологічної інформації. |
|
«Комп'ютерне моделювання в біології»
|
 |
Дисципліна направлена на формування загальних знань та вмінь побудови математичних моделей біологічних процесів та їх якісного і чисельного аналізу з використанням комп’ютерних програм. Завданнями дисципліни є: сформувати загальні підходи щодо побудови математичних моделей біологічних процесів; сформувати уявлення про якісний аналіз побудованих математичних моделей біологічних процесів; сформувати уявлення про чисельний аналіз побудованих математичних моделей біологічних процесів.
|
|
|
|
|
Дисципліни, які викладаються студентам, що навчаються за освітньою програмою «Медицина» |
|
|
Освітній рівень «Магістр» |
|
|
2 семестр |
|
|
|
«Медична інформатика та основи статистики»
|
 |
Як практичний курс, «Медична інформатика та основи статистики» стосується ресурсів, баз даних, алгоритмів та методів, які необхідні для оптимізації отримання, зберігання, передачі та використання інформації в галузі охорони здоров'я та біомедицини. Сфера застосувань медичної інформатики є багатопрофільною та охоплює такі галузі, як електронні медичні карти пацієнтів, системи підтримки прийняття рішень, eHealth, телемедицина, медична етика, використання комп’ютерних технологій у системі охорони здоров'я. Під час вивчення дисципліни наводиться чи демонструється значення та практичне застосування інформаційного забезпечення діяльності в системі охорони здоров’я, зокрема пошук наукових публікацій та робота з бібліографією; даються основи статистичного аналізу біомедичних даних |
|
|